Електронна приймальня
ТЕРНОПІЛЬСЬКА
ОБЛАСНА РАДА
Офіційний сайт Тернопільської обласної ради
Для людей з вадами зору Звичайна версія сайту
ПОШУК НА САЙТІ | КОНТАКТИ | КАБІНЕТ
вул. Грушевського 8, м. Тернопіль, 46000
телефон: (0352) 43-11-16
факс: (0035) 25-22-10
e-mail: [email protected]
ГОЛОВНА
НАШ КРАЙ
ПОЧЕСНИЙ ГРОМАДЯНИН ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ ТЕРНОПІЛЬЩИНА. ІСТОРІЯ МІСТ І СІЛ ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ЕНЦИКЛОПЕДИЧНИЙ СЛОВНИК ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ АСОЦІАЦІЇ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ "РАДИ ТЕРНОПІЛЬЩИНИ" (СТАТУТ, ПЕРЕЛІК)
КОМУНАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
ОСВІТА СІМ’Я ТА МОЛОДЬ ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я КУЛЬТУРА ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА ТА СПОРТ СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ПІДПРИЄМСТВА, ФІРМИ АПТЕЧНА МЕРЕЖА
РАДА
ДІЯЛЬНІСТЬ
ОН-ЛАЙН
ДОКУМЕНТИ
АРХІВ
Погода у Тернополі

вологість:
тиск:
вітер:

 Індустріальні парки

> Законодавство щодо індустріальних парків

  > Каталог індустріальних парків України

> Презентація "Створення індустріальних парків
та включення їх до Реєстру індустріальних парків"

> Податкові стимули та компенсації капітальних інвестицій

> Індустріальні парки Тернопільської області

  > Індустріальні парки Тернопільщини 2025

Індустріальні парки є важливим чинником активізації інвестиційної діяльності, збільшення зайнятості населення, впровадження сучасних технологій та виробництв, які створюють прозорі уніфіковані правила для бізнесу та слугують прикладом економічної децентралізації. Цейінструмент успішно використовується в усіх економічно розвинутих країнах. Приклад Чехії, Польщі, Словаччини, Румунії, Туреччини свідчить про ефективну ринкову трансформацію. Індустріальні парки сприяли залученню масштабних інвестицій та динамічному розвитку окремих регіонів, стали найкращою формою для розбудови підприємств малого та середнього бізнесу.

Слід зазначити, що ініціаторами створення індустріальних парків в переважній більшості виступають органи місцевого самоврядування.

Особливо це важливо для релокованих підприємств, які можуть продовжити розвиватись тут. Створення індустріальних парків слугує прикладом економічної децентралізації. Держава дає громадам інструмент для того, щоб вони успішно розвивалися. Адже це надходження у місцеві бюджети і, відповідно, підтримка української армії.

Порядок створення індустріальних парків
(згідно Закону України «Про індустріальні парки»)

І. Ініціатори створення індустріального парку:

     – органи державної влади (на землях державної власності);

     – органи місцевого самоврядування (на землях комунальної власності);

     – юридичні або фізичні особи (орендарі) (на землях державної та комунальної власності);

     – юридичні або фізичні особи (власники) (на землях приватної власності).

II. Вибір земельної ділянки:

     Вимоги до земельної ділянки у межах індустріального парку:

     Земельна ділянка може розташовуватися у межах або за межами населених пунктів і повинна відповідати таким вимогам:

     – належати до земель промисловості;

     – бути придатною для промислового використання з урахуванням умов та обмежень, встановлених відповідною містобудівною документацією;

     – площа земельної ділянки або сукупна площа суміжних земельних ділянок повинна становити не менше 10 гектарів та не більше однієї тисячі гектарів. Допускається розташування між земельними ділянками індустріального парку земельних ділянок, на яких розташовано або передбачається розташувати відповідно до містобудівної документації виключно об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

     Умови використання земельної ділянки у межах індустріального парку:

     Використання земельних ділянок у межах індустріального парку на землях державної чи комунальної власності здійснюється з додержанням таких умов:

     – строк використання земельної ділянки у межах індустріального парку повинен бути не менше 30 років з дня прийняття рішення про створення індустріального парку;

     – використання земельних ділянок у межах індустріальних парків повинно відповідати санітарно-епідеміологічним та екологічним вимогам.

ІІІ. Прийняття рішення про створення індустріального парку га розробка концепції індустріального парку:

     Концепція індустріального парку затверджується ініціатором створення такого парку шляхом прийняття відповідного рішення.

     В концепції індустріального парку зазначаються:

     – назва індустріального парку;

     – ініціатор створення індустріального парку;

     – мета, завдання створення та функціональне призначення індустріального парку;

     – місце розташування, розмір земельної ділянки та об’єкти, розміщені на ній, у тому числі об’єкти виробничого призначення (за наявності);

     – строк, на який створюється індустріальний парк;

     – вимоги до учасників індустріального парку;

     – інформація про орієнтовні сумарні обсяги споживання енергоресурсів, води тощо, а також про необхідну інженерно- транспортну інфраструктуру та план забезпечення відповідними ресурсами індустріального парку;

     – план розвитку індустріального парку;

     – орієнтовні ресурси (фінансові, матеріальні, технічні, трудові, природні тощо), необхідні для створення та функціонування індустріального парку, очікувані джерела їх залучення;

     – організаційна модель функціонування індустріального парку;

     – очікувані результати функціонування індустріального парку;

     – інші відомості на розсуд ініціатора створення.

     Підготовка рішення про створення індустріального парку

     Рішення про створення індустріального парку приймається ініціатором створення на основі затвердженої згідно з вимогами цього Закону концепції індустріального парку.

     Індустріальний парк створюється на строк не менше 30 років.

     Ініціатор створення протягом п’яти робочих днів з дня прийняття рішення про створення індустріального парку зобов’язаний подати до уповноваженого державного органу (Міністерство економіки України) копію рішення про створення індустріального парку та концепцію індустріального парку.

IV. Включення індустріального парку до Реєстру індустріальних парків України

     Індустріальний парк може бути включений до Реєстру індустріальних парків за умови, що на час включення на його території (в межах) відсутні прийняті в експлуатацію протягом 10 останніх років до моменту прийняття рішення про створення індустріального парку закінчені будівництвом об’єкти виробничого призначення та/або відсутні об’єкти виробничого призначення, що експлуатувалися протягом п’яти останніх років до моменту прийняття рішення про створення індустріального парку (крім об’єктів виробничого призначення вугледобувного підприємства та/або його окремого (суміжного) відокремленого підрозділу, який не має статусу юридичної особи, що було ліквідовано, перебуває в стадії ліквідації (припинення) або планується до ліквідації, на які не поширюються обмеження цієї статті).

     Відповідно до законодавства процес включення індустріального парку до Реєстру індустріальних парків України не повинен перевищувати 45 днів з моменту надходження до Міністерства економіки України заяви від ініціатора. Якщо ініціатору відмовлено, він може звернутися повторно.

V. Вибір керуючої компанії індустріального парку:

     Вибір керуючої компанії індустріального парку, створеного на землях державної чи комунальної власності, здійснює ініціатор створення такого парку на конкурентних засадах шляхом організації і проведення відкритого конкурсу в порядку, визначеному Законом.

     Якщо земельні ділянки, призначені для створення індустріального парку, перебувають у приватній власності, керуюча компанія визначається ініціатором створення самостійно.

     Якщо ініціатор створення є орендарем земельної ділянки, керуюча компанія такого парку визначається ним самостійно з письмовим повідомленням про це відповідного органу державної влади, органу місцевого самоврядування га орендодавця не пізніше трьох робочих днів.

 

Податкові стимули та компенсації капітальних інвестицій для резидентів індустріальних парків

Закон «Про індустріальні парки» та відповідні зміни до Податкового кодексу (Закон № 2330-ІХ) та Митного кодексу (Закон № 2331-IX) передбачають для ініціаторів створення індустріальних парків, їх керуючих компаній та учасників державне стимулювання, зокрема:

     – повна або часткова компенсація відсоткової ставки за кредитами на облаштування, здійснення господарської діяльності;

      – надання коштів на безповоротній основі для облаштування парків, забезпечення будівництва об’єктів суміжної інфраструктури;

      – компенсація витрат на приєднання до інженерно- транспортних мереж;

      – звільнення від податку на прибуток на 10 років;

      – пільги на податок на нерухомість;

      – звільнення від ПДВ за ввезення нового устаткування;

      – звільнення від ввізного мита для нового устаткування;

      – звільнення від податку на нерухомість за будівлі промисловості.

 

Індустріальні парки Тернопільської області

         На території Тернопільської області здійснюється розбудова мережі індустріальних парків Тернопільської області.

     Станом на 01 вересня 2025 року в області зареєстровано п’ять індустріальних парки:

     - індустріальний парк «Тернопіль» (площа - 15 га), включений до Реєстру індустріальних (промислових) парків України наказом Мінекономрозвитку України від 19.09.2018 року № 1318, керуюча компанія комунальне підприємство «Підприємство матеріально-технічного забезпечення» Тернопільської міської ради;

     - «Chortkiv-West» (площа - 87,68 га), включений до Реєстру індустріальних (промислових) парків України Наказом Мінекономрозвитку України від 03.10.2019 року № 152, керуюча компанія - комунальне підприємство «Агенція місцевого економічного розвитку» Чортківської міської ради;

     - «Західноукраїнський промисловий ХАБ» (площа – 10,65 га) включений до Реєстру індустріальних (промислових) парків України розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1014-р, керуюча компанія - ТОВ «Індустріальний парк «Західноукраїнський промисловий хаб»);

     - індустріальний парк «BORSCHIV» (площа – 30 га), включений до Реєстру індустріальних (промислових) парків розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.04.2024 року № 354-р, керуюча компанія - товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО РІШЕННЯ»;

     - індустріальний парк «Зборів» (площа 15,54 га), включений до Реєстру індустріальних (промислових) парків розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.08.2025 року № 909-р, ініціатором створення індустріального парку є Зборівська міська рада.

     Станом 01.09.2025 року у кожному з індустріальних парків проводяться відповідні роботи.

     В індустріальному парку «Західноукраїнський промисловий ХАБ» зареєстровано три учасника: ТОВ «Дельта-Фуд Індастрі», ТОВ «М’ясокомбінат Тернопільський» та ТОВ «НАША ПТИЦЯ». Індустріальний парк розташований у селі Острів Тернопільського району Тернопільської області поблизу Тернополя, займає площу майже 11 га. Тут функціонують вже 25 суб’єктів господарювання з різних куточків України, створено понад 500 робочих місць. Працюють місцеві та релоковані підприємства, які працюють на території індустріального парку.

     Поруч з територією індустріального парку «Chortkiv-West» розпочато підготовку до будівництва територіального сервісного центру із захисту агрокультур «Ukravit». Проводяться роботи з облаштування комунікацій на території індустріального парку. Проєкт передбачає створення 7 тисяч робочих місць та забезпечення фінансових надходжень до місцевого бюджету. Пріоритетні галузі індустріального парку: металообробка та машинобудування (зокрема, виробництво компонентів для автомобілей), електротехнічна промисловість та приладобудування, агропереробка, легка та харчова промисловість, деревообробна та меблева індустрія. Заявлений термін функціонування індустріального парку - 30 років.

     ТОВ А.В. Експорт Імпорт (Чортків, Тернопільська область) розпочало будівництво підприємства з рафінації олії в індустріальному парку Chortkiv-West.

     А.В. Експорт Імпорт на першому етапі в 2025 році планує побудувати цех рафінації та дезодорації соняшникової олії потужністю 50 тонн на добу із залученням 39 найманих працівників.

     Другий етап в 2026 році передбачає будівництво цеху розливу олії потужністю 54 тис. пляшок на добу і залучення 38 робітників, а третій в 2028 році - будівництво цеху приймання та переробки насіння соняшнику потужністю 150 тонн насіння на добу із залученням 56 працівників.

     Створення індустріального парку «BORSCHIV» (площа - 87,68 га) ініційовано Борщівською міською радою. На території парку площею 30 га працюватимуть підприємства з виробництва борошна і круп, олії, білкових сумішей, борошняних продуктів, напівфабрикатів (в т.ч. хлібобулочних напівфабрикатів тривалого зберігання), виробництва плодово-ягідної продукції, м’ясних та молочних продуктів, переробки та фасування овочів, фруктів, ягід. Також на території парку здійснюватиметься переробка лікарських трав. Продукція такого виробництва надалі використовується в фармацевтичній, парфумерно-косметичній, харчовій, лікеро-горілчаній промисловості. Також учасниками парку будуть підприємства, що спеціалізуються на виробництві будівельних матеріалів, виробів з гіпсу, гіпсокартону, будівельних сумішей, виготовлення виробів з дерева, меблів тощо.

     13 вересня 2024 року на офіційному сайті Міністерства економіки України розміщено повідомлення про обрання керуючої компанії індустріального парку «BORSCHIV». Повідомлення від ініціатора створення індустріального парку «BORSCHIV» Борщівської міської ради щодо набуття товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКО РІШЕННЯ» статусу керуючої компанії індустріального парку "BORSCHIV", що знаходиться у Тернопільській області. Договір про створення та функціонування індустріального парку «BORSCHIV» укладено між Борщівською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКО РІШЕННЯ» 22 серпня 2024 року.

     Індустріальний парк «Зборів» (площа 15,54 га), ініціатором створення індустріального парку є Зборівська міська рада. Строк, на який створено індустріальний парк, становить 30 років, розміщений на території м. Зборова Тернопільського району Тернопільської області.

     Пріоритетні напрями: виробництво напоїв переробка агропродукції, виробництво харчових та нехарчових продуктів, складська та транспортна діяльність. Концепція парку передбачає створення до 250 робочих місць та залучення 232 млн грн інвестицій.

     Крім цього, Лановецькою територіальною громадою проводиться підготовка відповідної документації для включення індустріального парку до Реєстру (площа земельної ділянки 20,56 га), планується переробка сільськогосподарської продукції. «LANIVTSI» - один з майбутніх індустріальних парків. Він створюється з метою забезпечення розвитку сучасного виробництва і логістичної інфраструктури.

     Також на території Лановецької територіальної громади діятиме індустріальний парк «БІО-ЛАН». Його мета - сприяти зростанню переробних потужностей зернових культур та стимулювати розвиток альтернативних джерел енергії у регіоні. Очікується, що проєкт забезпечить понад 200 робочих місць, залучить 110 мільйонів євро інвестицій і щорічно приноситиме місцевому бюджету 7 мільйонів гривень. Індустріальний парк матиме стратегічне значення для економіки області. Його головна мета - розвиток переробних потужностей зернових культур і стимулювання альтернативної енергетики.

     Функціональне призначення індустріального парку - переробна промисловість, зокрема біоетанольне та біогазове виробництво. У його межах передбачено будівництво офісних, торгових, виробничих і складських приміщень, а також необхідних інженерних споруд. Наразі тривають роботи з будівництва інженерно-транспортної інфраструктури, включно з під’їзними автомобільними та залізничними шляхами, мережами водопостачання, водовідведення та газопостачання. Також зводяться елеваторний комплекс, складські будівлі з переливною станцією для олії. Окремо ведеться реконструкція адміністративної будівлі та будівництво основних потужностей для виробництва біоетанолу та біогазу. Пакет документів для реєстрації індустріального парку вже подано до Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України.

     Довідково:

     У Державному бюджеті України на 2025 рік на стимулювання створення та облаштування індустріальних парків закладено 500 мільйонів гривень. Програма передбачає фінансування до 150 мільйонів гривень на створення та облаштування індустріальних парків, а також будівництво необхідної інфраструктури.

     Механізм фінансування: передбачає співфінансування на будівництво інженерно-транспортної інфраструктури та приєднання до електромереж.